Już tylko do piątku można wysłać zgłoszenie swojego udziału w Forum Przedsiębiorstw, które odbędzie się w Pomorskim Parku Naukowo – Technologicznym w Gdyni już 11 maja 2016 r. Forum jest jedną z największych konferencji kierowanych do firm z sektora MSP na Pomorzu. Konferencja ma na celu przekazanie pomorskim przedsiębiorcom porcję najbardziej aktualnej wiedzy i informacji, które mogą wykorzystać w codziennej działalności oraz w podejmowaniu wyzwań dalszego rozwoju.

W ramach Wydarzenia zaplanowano Sesję Główną oraz trzy bloki tematyczne: Zarządzanie, Nowe Technologie i Finanse.

Sesja główna, godz. 9.00 – 11.15 (sala audytoryjna, parter)

W tej części p. Maciej Reluga - Główny Ekonomista w BZ WBK Grupa Santander, p. Przemysław Kwiecień – Główny Ekonomista w X-Trade Brokers oraz Tomasz Wróblewski - Partner Zarządzający Grant Thornton skomentują aktualne wydarzenia gospodarcze i ich wpływ na obecną sytuację przedsiębiorców. W panelu dyskusyjnym przy udziale p. Pawła Komara – Członka Zarządu Open Finance SA i Wojciecha Życzyńskiego, Dyrektora Sprzedaży do Sektora Publicznego z firmy Microsoft eksperci skomentują wpływ wydarzeń gospodarczych na prowadzenie działalności gospodarczej i funkcjonowanie MSP na rynku oraz przybliżą prognozy i trendy dotyczące rynków finansowych. Nie zabraknie również komentarza do głównych przejawów biurokracji, mających wpływ na działanie MSP.

Bloki tematyczne, godz. 12.15 - 15.15

Blok FINANSE

Warsztaty i prelekcje kierowane do przedsiębiorców, dyrektorów finansowych, prezesów i członków zarządu, osób odpowiedzialnych za finanse i strategie w firmach, głównych księgowych, osób odpowiedzialnych za obliczenie i odprowadzenie podatków.

  • Nowe realia na rynku finansowym i ich wpływ na dostęp do finansowania w 2016 oraz 2017 roku (godz.12.15 - 13.15)

W ramach seminarium p. Artur Głembocki - Dyrektor Departamentu Zarządzania Ryzykiem Portfela Korporacyjnego, BZW BK Grupa Santander przedstawi aktualną sytuację sektora finansowego w Polsce i omówi wpływ nowych regulacji na politykę kredytową Banków.

  • Fundusze UE szansą na rozwój sektora B+R, cz.1 i cz.2 (godz. 13.15-13.30 oraz 13.45 - 14.10)

Warsztaty przybliżające zasady pozyskania dofinansowania ze środków UE na projekty badawczo-rozwojowe, współfinansowane z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój na lata 2014-2020. Zajęcia poprowadzi p. Marek Trocha, Z-ca Dyrektora Działu Konsultingu i Rozliczeń w ARP S.A.
Prowadzący przekaże wiedzę na temat możliwości uzyskania dotacji na projekty B+R, a także uzupełni wiedzę uczestników o aktualną sytuację w tym sektorze i perspektywy rozwoju branży B+R do 2020 roku.

  • Nowy wymiar kontroli podatkowych (godz. 14.10 - 14.40)

Prowadząca Małgorzata Samborska - Senior Menedżer, Doradca Podatkowy, Grant Thornton przedstawi nowe mechanizmy analizy i kontroli dokumentów przez organy podatkowe, a także plany i działania Ministerstwa Finansów zmierzające do poprawy ściągalności podatków.
Prelegentka przybliży obowiązek przekazywania danych (rejestrów, ksiąg rachunkowych) w Jednolitym Pliku Kontrolnym, zmiany we właściwościach urzędów skarbowych (w tym grupowanie podatników według branż ze wspólnym opiekunem), nowe wymogi w dokumentacjach podatkowych – analizy branżowe, opis strategii, struktura podatnika oraz centralny rejestr faktur.

Blok NOWE TECHNOLOGIE

Warsztaty kierowane są do członków zarządów firm, dyrektorów linii biznesowych, dyrektorów IT, kierowników oraz architektów IT, właścicieli przedsiębiorstw. Nowe Technologię to warsztaty, które są doskonałą okazją dla firm, które chcą się dowiedzieć, jak w przedsiębiorstwach odnoszących sukcesy rynkowe kształtuje się współpraca pomiędzy bisnesem a działami IT.

  • IT bez inwestycji – usługi w modelu OPEX (godz. 12.15 – 12.55)

Warsztat poprowadzi p. Wojciech Kloka, Zastępca Dyrektora Oddziału Gdynia mLeasing Sp. z o.o. Prowadzący przedstawi model finansowania usług w oparciu o OPEX. Prelekcja obejmie swoją tematyką przede wszystkim wzrastający udział modelu leasingowego w finansowaniu projektów informatycznych, a także praktyczne informacje dotyczące dzierżawy infrastruktury i oprogramowania jako alternatywy dla zakupu.

  • Hybrydowe IT, cz. 1 i cz. 2 (godz. 12.55 – 13.30 oraz 13.45 – 14.20)

Warsztaty prowadzone przez Krzysztofa Lendziona - Prezesa Zarządu IQ. PL Sp. z o.o. oraz p. Michała Halagiera z Microsoft (Partner Technology Strategist), którzy z uczestnikami skupią się na znalezieniu optymalnego modelu działania IT dla firmy – zarówno w aspekcie finansowym, jak też operacyjnym. Prowadzący przybliżą typowe problemy firm w obszarze działania IT, przyrównają podstawową działalność do dostępnych modeli realizacji, a także pomogą dobrać najbardziej optymalny model finansowania inwestycji. Prelegenci będą dążyli do uporządkowania wiedzy uczestników na temat modeli realizacji IT, przedstawią koncepcję modelu hybrydowego IT w praktycznych scenariuszach i najbardziej optymalne kryteria doboru dostawców usług.

  • Business Continuity Planning – Backup i DRC do Dostawcy Usług. Aspekty organizacyjne, prawne oraz techniczne (godz. 14.20- 15.15)

Warsztat prowadzony przez p. Marka Urbaszka z firmy Dell, który omówi zagadnienia związane z utrzymaniem ciągłości działania systemów IT oraz ochrony danych. Prowadzący przybliży zagadnienia związane z zarządzaniem ciągłością działania w przedsiębiorstwie (Business Continuity Planning) w kontekście prawa i i dzisiejszych wymagań biznesowych. Prowadzący przedstawi również usługę „Disaster Recovery Center” (DRC), sposób jej działania i możliwości techniczne, a także do kogo jest kierowana. Uczestnicy warsztatu poszerzą wiedzę w obszarze rozwiązań z zakresu DRC, backup, a także zarządzania ryzykiem.

Blok ZARZĄDZANIE godz. 12.15 - 13.30 oraz 13.45 - 15.15

Blok kierowany do właścicieli firm, pracowników kadr i działów HR.
Ekspert p. Małgorzata Kamińska - Trener, konsultant, Prime Mentor Solutions&Training w ramach warsztatu „Zarządzanie kompetencjami pracowników - sposób na osiąganie celów firmy” przybliży przedsiębiorcom zależność kompetencji pracowników z poziomem realizowanych przez nich celów biznesowych, a co za tym idzie wypracowywaniem zysku dla organizacji. Warsztat, trwający ponad 3 godziny, obejmie m.in. zdefiniowanie, czym są kompetencje i ich powiązanie z wizją, misą i strategią przedsiębiorstwa oraz jak firmy tworzą katalog kompetencji. W trakcie zajęć uczestnicy poznają metody pomiaru kompetencji, system zarządzania przez kompetencje oraz usługę MURSK dla przedsiębiorców.

Udział w Forum Przedsiębiorstw jest bezpłatny.

W piątek zamykana jest rekrutacja on-line poprzez stronę internetową www.forumprzedsiebiorstw.pl

Więcej informacji na www.forumprzedsiebiorstw.pl oraz Facebooku „Forum Przedsiębiorstw”: https://www.facebook.com/ForumPrzedsiebiorstw

SIT logo kolor v9

Wystartuj z nami

logo SSSE pl

Inwestuj z nami

logo PARR pl

Rozwijaj się z nami